ישראל תארח את נבחרת פולחן ברוגבי בכיסאות גלגלים

מאת : אברהם תשובה

נבחרת הנכים של ישראל  ברוגבי בכיסאות גלגלים תארח ביום חמישי בשעה 1800 את נבחרת פולין .

המשחק יערך במרכז הספורט לנכים של אילן בר"ג.

פרטים על הענף שהינו ענף פראלימפי:

רוגבי כסאות גלגלים

רוגבי כיסאות גלגלים הומצא בשנת 1977 בוויניפג, קנדה על ידי קבוצה של ספורטאים משותקים בארבעה גפיים, שחיפשו אלטרנטיבה לכדורסל בכיסאות גלגלים. הם רצו ספורט, אשר יאפשר לשחקנים עם תפקוד 4 גפיים לקוי להשתתף במשחק קבוצתי באופן שווה. הספורט שהם יצרו, שנקרא במקור Murderball, כיום ידוע כרוגבי כסאות גלגלים, Wheelchair Rugby.

שחקני רוגבי בכיסאות גלגלים מתחרים בכיסאות גלגלים ידניים שתוכננו במיוחד עבור הספורט שני סוגי כיסאות הגנה והתקפה. שחקנים חייבים לעמוד בקריטריונים מינימאליים של לקות ולעבור סיווג על פי כללי סיווג הספורט. רוגבי כיסא גלגלים הוא ספורט אולימפי, עם 26 מדינות שתתחרינה בתחרות בינלאומית ויותר מעשרה מדינות בשלבי פיתוח לאומי. {ישראל אחת מהן} כסאות הגנה כסאות הגנה –

מי יכול לשחק?

כדי להיות זכאי לשחק רוגבי בכיסאות גלגלים, אנשים חייבים להיות עם לקויות המשפיעות על הידיים והרגליים. למרבית השחקנים יש פגיעות בחוט שדרה עם שיתוק מלא או חלקי של הרגליים והשיתוק החלקי של הידיים. לקויות אחרות שנכללות כוללות שיתוק מוחין, ניוון שרירים, קטיעות, פוליו, ומצבים נוירולוגים אחרים. גברים ונשים יתחרו באותן קבוצות ובאותן תחרויות.

השחקנים מסווגים בספורט זה על בסיס רמת הלקות שלהם ותפקודם במגרש. הניקוד מ- 0.5 עד 3.5נקודות. קבוצות חייבות להתחיל משחק עם 4 שחקנים בשילוב של ערכי סיווג בסכום של עד 8 נקודות ישנם טורנירים של 7 נקודות ואף טורנירים של שחקנים עם ניקוד נמוך יותר, מצב המאפשר לשחקנים בעלי יכולות פונקציונאליות שונות ומגוונות להתחרות יחד.

רוגבי כיסאות גלגלים הוא ספורט קבוצתי מעורב לגברים ונשים, ספורטאים משותקים או בעלי לקות כל שהיא בארבעה גפיים לאחרונה רמת נכות של 3 גפיים נשקלת לפי הפרט . ספורט ייחודי זה שנוצר על ידי ספורטאים עם לקויות, המשלב אלמנטים של רוגבי, כדורסל וכדוריד.

חוקים על קצה המזלג: מטרת המשחק להבקיע יותר גולים מהיריב, בכדי שגול יחשב ככזה יש להעביר את הכדור דרך קו השער המסומן בקונוסים, על השחקן להיות בשליטה מלאה בכדור ומספיק לעבור עם שני גלגלים. יש 10שניות להכנסת כדור, 10 שניות תנועה עם הכדור שלאחריה יש להקפיץ או למסור, 12שניות לעבור חצי ו 40 שניות להתקפה כולה.לכל קבוצה יש 4 פסקי זמן של 30 שניות ו2 פסקי זמן של 60 שניות. חלק בלתי נפרד מן המשחק הוא יצירת מגע בין הכיסאות ואף "תפיסת היריב" אך ורק על ידיי כיסאות הגלגלים, דבר המביא להתנגשויות רבתי (כמעין מכוניות מתנגשות) . אין לגעת פיזית ביריב ואו בכיסא הגלגלים בשום חלק מגוף השחקן.

ישראל הנחשבת למדינה מתפתחת ברוגבי כסאות גלגלים, החל הרוגבי בשנת 2008 ביוזמת ג'ודי ברזדן וכ3 שנים ברציפות מתנהלת ליגה סדירה על מנת שהליגה תמנה יותר מ 3 קבוצות אנו משלבים את הנכויות המוטוריות גם אם אין פגיעה מלאה ואף גם אנשים ללא לקויות מאובחנות לצערנו הליגה מונה רק 4 קבוצות. בתקווה לעיבויי השורות והגדלת מספר קבוצות הליגה. כמו כן מתוך ליגה זו ישנם כ 12 שחקנים בעלי לקות מתאימה אשר מהווים את הסגל המורחב של נבחרת ישראל.

 

Leave a Reply

captcha *