מדלית כסף לישראל באליפות העולם בחתירה: מורן סמואל מקום שני בגמר נשים פראולימפי!

הישג מדהים לחותרת הפראלימפית מורן סמואל, זכתה במדליית כסף באליפות העולם באמסטרדם
"נתתי את כל מה שיש לי ואני מאושרת מהתוצאה" אמרה מורן בסיום.

מאת אברהם תשובה

החותרת הפראלימפית מורן סמואל הגיעה למקום שני בשלב הגמר של אליפות העולם בחתירה פראלימפית שנערכה הערב (יום ה') באמסטרדם. מורן עברה את המרחק של אלף המטר בזמן של 5:33:86 דקות, אחרי בירגיט סרקסטיין מנורבגיה.

היא הקדימה את המדליסטיות האולימפיות לודימלה וואצ'ק מבלרוס שסיימה שלישית, ואנה לישנקו האוקראינית (זהב בלונדון) שסיימה רביעית. אחריהן הגיעה רחל מוריס מבריטניה במקום החמישי, ובמקום האחרון החותרת מדרום אפריקה סנדרה קהומלו.

את ההכנות לאליפות עשתה סמואל לסירוגין בגבירטה שבאיטליה ובמרכז דניאל לחתירה בתל אביב, כשמלווה אותה כמאמנת פאולה גריזטי, ממייסדי ענף החתירה הפראלימפי העולמי.

סמואל סיימה את המירוץ נרגשת, ואמרה "אחרי עונה של אימונים אינטנסיביים ותחרויות הכנה, הגיע רגע האמת. נתתי את כל מה שיש לי, ואני מאושרת מהתוצאה הנהדרת".

מורן, 31, הייתה כדורסלנית (רגילה) בנבחרת הנשים הצעירה של ישראל. לפני 7 שנים הפכה משותקת מהחזה ומטה בעקבות קריש דם שחדר לחוט השדרה והתפוצץ בו. היא עברה שיקום ארוך בבית לוינשטיין ונותרה משותקת בגפיים תחתונות. במהלך השיקום, 'אומצה' על ידי בית הלוחם ת"א, התחילה להתאמן בכדורסל בכיסאות גלגלים והוזמנה להצטרף לקבוצת הגברים של בית לוחם תל אביב, שם היא פעילה עד היום.
במקביל התחילה להתאמן בחתירה במרכז דניאל בתל אביב. היא זכתה במדליית ארד באליפות העולם בסלובניה בשנת 2011 בחתירה בסירת יחיד במרחק אלף מטר ובשנת 2012 השתתפה במשחקים הפראלימפיים בלונדון. לאחרונה סיימה תואר שני בפיזיותרפיה והתפתחות הילד.

DSC_6682

Leave a Reply

captcha *