נשיא המדינה שמעון פרס: "הצלחתכם היא הצלחה של מדינה שלמה"

בתמונה: משלחת הספורטאים הפראלימפיים והאולימפיים

בתמונה: נושאי הדגל במצעד המשלחות, שחר צוברי מהאולימפיים והקלע דורון שזירי

בתמונה: השחיינית ענבל פיזרו והשייט דרור כהן מעניקים שי לנשיא המדינה

נשיא המדינה בקבלת פנים חגיגית לספורטאי המשלחות האולימפיות והפראלימפית

"עיניה של מדינה שלמה יהיו נשואות אליכם ללונדון ויעקבו  אחריכם באהבה ובתמיכה"

כתב: אברהם תשובה
צלם רזי לבנת

נשיא המדינה, שמעון פרס, ברך ביום שני את הספורטאים האולימפיים והפראלימפיים לקראת יציאתם לתחרויות בלונדון. במהלך האירוע שנערך במשכן הנשיא בירושלים, הועבר בטקס מרגש  דגל ישראל מידי נציגי המשלחת הישראלית לאולימפיאדת בייג'ינג, חותר הקיאקים מיכאיל קלגנוב והשחיין העיוור יזהר כהן, לחברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדת לונדון, הגולש שחר צוברי והקלע דורון שזירי. יצויין כי זוהי השנה הראשונה שבה בחר בית הנשיא יחד עם הועד האולימפי והפראלימפי לקיים אירוע פרידה משותף לשתי המשלחות.

הנשיא ברך את חברי המשלחות האולימפיות והפראלימפיות בברכת דרך צלחה עם יציאתן לאולימפיאדת לונדון 2012 ואמר: "אני שמח לברך את המשלחות האולימפית והפראלימפית. עיניה של מדינה שלמה יהיו נשואות אליכם ללונדון ויעקבו אחריכם באהבה ובתמיכה. הצלחתכם היא הצלחה של מדינה שלמה ואני בטוח שכל אחד מכם יעשה כמיטב יכולתו להביא כבוד למדינת ישראל." בחיוך הוסיף  הנשיא "זה לא רע לקבל מדליה. התנסיתי בזה בעבר ,אבל לצערי לא בתחום הספורט. "הנשיא הדגיש "אני אדם אופטימי וחולם שיבוא יום שבו ישראל תארח אולימפיאדה. כמו בתחומים אחרים, אני מאמין שצריך לצפות לדברים גדולים, לחלום עליהם וגם להביא אותם. "

שרת התרבות והספורט, ח"כ לימוד לבנת, אמרה בין היתר כי: "זהו קו הזינוק למשחקים האולימפיים. עוד 18 ימים ייפתחו המשחקים.4 שנים עבדתם כדי להגיע לרגע הזה. היום  אתם נושאים את לפיד האחווה האולימפית."

יצוין כי השנה מונה המשלחת האולימפית הישראלית 38 ספורטאים ממגוון ענפי ספורט ביניהם שחייה, שיט, ג'ודו, אתלטיקה, התעמלות אומנותית, קליעה וטניס. המשלחת הפראלימפית מונה השנה 25 ספורטאים שיתחרו ב-9 ענפי ספורט שונים. במפגש השתתפו גם צבי ורשביאק, יו"ר הועד האולימפי הישראלי ודני בן אבו יו"ר הועד הפראלימפי, ששיבח את כל מי שתרם למפגש המשותף, ושגריר בריטניה ורעיתו וכן נציגי משפחות חללי מינכן, ששמות כל אחד מהי"א הוזכרו בפתיחת הטקס.

הנחו את האירוע אפרים זינגר, מנכ"ל הוועד האולימפי ומקבילו בפארלימפי, דר' רון בולוטין.

המפגש המשותף בין הספורטאים של שתי המשלחות היה לבבי ומרגש והיווה כר להכרות מקרוב של ספורטאים פראלימפיים ואולימפיים העוסקים באותם ענפי ספורט.

Leave a Reply

captcha *