עידכונים מאולימפיאדת הנכים לונדון 2012

מאת:אברהם תשובה-לונדון

השחיינית ענבל פיזרו,העפילה הבוקר למשחה הגמר במשחה ל-50 מ' בסגנון חופשי.

במשחה המוקדם במסגרת בית 5 דורגה ענבל במקום השני במקצה שלה ובמקום החמישי בדירוג הכללי, לאחר שקבעה תוצאה של: 39.74 שניות.

התוצאה הטובה ביותר במוקדמות בבית זה הינה 36.43 שניות והושגה על ידי השחיינית האוקריאנית נטלייה פרולוגוביה.

השחיין יואב וילנסקי שהתחרה במשחה ל-100 מ' גב בבית 6 הגיע למקום השישי במקצה שלו ןלמקום ה-11 בדירוג הכללי,לאחר שעבר את המרחק בזמן של: 1.34.12 ד'.שיפור של 4 שניות משיאו האישי. 

השחיינית ענבל גנפול שוורץ, שהשתתפה במשחה ל-100 מ' גב בבית 6. דורגה במקום ה-12 בדירוג הכללי, לאחר שקבעה זמן של :1.44,43 ד'. במהלך המקצה שלה נשבר השיא הפראלימפי על ידי השחיינית הסינית, ליו דונג, שקבעה זמן של 1.28.18, אך במקצה השני בבית זה, נשבר השיא הפראלימפי שנית, על ידי השחיינית הבריטית, נרי קינדרד,

הקהל המקומי עודד את השחיינית לאורך כל המקצה ופרץ בתשואות אדירות עם שבירת השיא הפראלימיפי שכעת עומד על זמן של 1.27.96. ד'.

השרה לימור ליבנת שחזתה אתמול בטקס הפתיחה והגיעה היום לתחרויות השחייה אמרה בסיום: "הטקס היה יפה ומרשים, בעיניה של השרה לבנת, עלו מהטקס שתי נקודות חשובות. הנקודה הראשונה היא שזו הייתה הפעם הראשונה שהטקס היה שווה ערך למשחקים האולימפיים מכל הבחינות, ההשקעה, הסדר, הסיקור בתקשורת העולמית והישראלית ועוד. סוף סוף יש הכרה ושיוויון בין הספורטאים הפראלימפיים לאולימפיים".

הנקודה השנייה היא שהשרה חשה: "שאין באצטדיון אנשים עם מוגבלויות", "ראיתי אנשים בעלי יכולת אדירה להתגבר על כל המגבלות הפיסיות בעזרת כוח הרצון האדיר לעשות את הבלתי יאומן ולנצח. דבר זה בא לידי ביטוי בטקס ונתן לי השראה רבה באופן אישי, אני בטוחה שגם לצופים רבים ברחבי העולם. לכל אחד מאיתנו יש את מגבלות וכולם נתקלים בחיים במכשולים, ההתמודדות של הספורטאים הפראלימפיים נותנת השראה".

"לראות את השחיינים ולעודד את ענבל במשחה היה כיף גדול", השרה מחזיקה לה ולשאר הספורטאים אצבעות ומאחלת הצלחה רבה, "אנחנו רק בהתחלה ויש עוד תחרויות רבות לפנינו".

אחר הצהרים יכנסו למעגל התחרויות טניסאי השולחן שי סיידה ולירן גבע.

Leave a Reply

captcha *