עיריית ראש העין החליטה להעניק פטור מארנונה לסטודיו אנד ג'וי המעסיק אנשים עם מוגבלות

הישג לתעסוקת אנשים עם צרכים מיוחדים:

עיריית ראש העין החליטה להעניק פטור מארנונה

לסטודיו אנד ג'וי המעסיק אנשים עם מוגבלויות

נדב עטיה, מנהל הסטודיו: זהו צעד חשוב בדרך להכרה במגזר הרביעי,

שיאפשר הרחבת הפעילות ושילוב אנשים עם צרכים מיוחדים במעגל העבודה

עיריית ראש העין הודיעה לסטודיו אנד ג'וי בפארק אפק על הענותה לבקשה להעניק פטור מלא מארנונה לכל שנת 2013. בסטודיו, המשמש כמרכז שיקום, מועסקים כ-30 אנשים עם מוגבלויות, ברובם תושבי ראש העין והסביבה, בהכנת חבילות שי ושזירת סידורי פרחים. תשלומי הארנונה הגבוהים איימו למוטט את המיזם.

ההחלטה על מתן הפטור התקבלה לאחר שנדב עטיה, מנהל הסטודיו והמייסד, פנה באופן אישי לראש העיר, משה סיני, והציג בפניו את העבודה החשובה שנעשית בסטודיו וסכנת הסגירה המאיימת. במכתב הוא הציג את העיוות שמפעלים מוגנים נהנים מפטור מארנונה ואילו עסקים שמבוססים על תעסוקת אנשים עם צרכים מיוחדים ופועלים כמרכז שיקום בהכרת משרד הבריאות מופלים לרעה וזאת למרות שהם לא נהנים מתקציבי ציבור (סל שיקום ועוד) ומשלמים לעובדיהם שכר שעתי הוגן וגבוה בהרבה מאשר בעמותות. למאבק נרתמו אומנים וידוענים מכל רחבי הארץ וחברי המועצה רזיאל אחרק, שרי סלע ועופר בביוף.

הטיפול הועבר למחלקה המשפטית של עיריית ראש העין, אשר בחנה את הקריטריונים למתן פטור מארנונה למרכזי שיקום . המחלקה המשפטית הדגישה במכתב שהפטור הוא בכפוף לבדיקה שנערכת מול משרד הבריאות ביחס למעמדו של סטודיו אנד ג'וי.

נדב עטיה אמר שהוא משוכנע שהבדיקה תוכיח את ההצדקה במתן הפטור מאחר וכ-85% מעובדי הסטודיו הם בעלי מוגבלויות קוגניטיביות, פיסיות ונפשיות וכי עיקר הפעילות היא למטרת שיקום. זהו מהלך מעודד ומעצים שפותח אפשרויות להרחבת פעילות הסטודיו הן בראש העין והן בערים אחרות שבודאי יצטרפו ויעניקו פטור דומה כדי לאפשר את הפעילות העסקית חברתית בתחומן ולמען תושביהן. על כך נתונה התודה לראש העיר משה סיני ולכל מי שנרתמו וסייעו.

אנו גאים בהצלחתנו לפעול ללא תקציבי סיוע ותמיכות ומעניקים שכר הוגן וקבוע לעובדינו שכולו מגיע מהמכירות של המוצרים, אומר נדב עטיה. הצלחתנו סוללת את הדרך בפני יוזמות נוספות ומימוש היעד החשוב של שילוב העובדים היקרים כאזרחים עובדים וגאים.

מידע על מיזם אנד ג'וי והעבודות באתר: www.andjoy.org.il

אופיר אבסלנדר

"רוני חסיד – דוברות ויחסי ציבור"

050-6995201 , 03-6298053

[email protected]

Leave a Reply

captcha *