פיסטוריוס ישתתף באולימפיאדת לונדון 2012

האצן קטוע הרגליים מדרום אפריקה העפיל לנבחרת האולימפית של ארצו במרוץ ה-400 מטרים אישי ובמרוץ השליחים 400X4 מטרים לאחר שהוועדה האולימפית חזרה מהחלטתה. פיסטוריוס צייץ בטוויטר: "זה אחד הימים המאושרים בחיי"

יש היסטוריה. האצן קטוע הרגליים מדרום אפריקה, אוסקר פיסטוריוס, העפיל היום (ד') לנבחרת האולימפית של ארצו במרוץ ה-400 מטרים אישי ובמרוץ השליחים 400X4 מטרים באולימפיאדת לונדון 2012. פיסטוריוס יזכה להיות האצן הראשון בתולדות האולימפיאדה שהוא קטוע גפיים.

הוועדה האולימפית של דרום אפריקה חזרה בה מהחלטתה הקודמת שלא לאפשר לפיסטוריוס להתמודד במרוץ האישי. פיסטוריוס חולם כבר שנים רבות על הרגע בו יתמודד כאחד המשתתפים באולימפיאדה, היום הגיע הרגע המיוחל.

פיסטוריוס בן ה-25, המכונה 'האיש המהיר בעולם ללא רגליים', לא הצליח לקבוע את הקריטריון לבייג'ינג 2008, כאשר היה רחוק 70 מאיות בלבד מהשגת הקריטריון האולימפי ב-400 מ'. התקווה האחרונה שלו הייתה לייצג את מדינתו בריצת השליחים, אך תקווה הזו נגוזה אחרי שנשיא איגוד האתלטיקה הדרום אפריקני, לאונרד צ'ואנה, הודיע כי ארבעה רצים אחרים, שהשיגו תוצאות טובות יותר, הועדפו על פניו.

ה'בלייד ראנר', שהגיע בכל מקרה לבייג'ינג כדי להתחרות באולימפיאדת הנכים, זהר בסין עם שלוש מדליות זהב: ב-100, 200 ו-400 מ', ריצה בה שבר את השיא הפראלימפי, אך זה עדיין לא היה אותו דבר כמו במשחקים האולימפיים 'הרגילים'.

"זה אחד הימים המאושרים בחיי", צייץ פיסטוריוס בטוויטר שלו. "אני אהיה בשתי האולימפיאדות ואני מודה לכולם על התמיכה – לאלוהים, למשפחה, לחברים, למתחרים שלי ולכל התומכים. לכולם היה יד בדבר הזה".

נשיא התאחדות האתלטיקה המקומית, הגיב לביקורת על בחירתו של הרץ לנבחרת: "כפי שאמרתי פעמים רבות בעבר, אנחנו לא לוקחים סתם נוסעים ללונדון. פיסטוריוס איתנו במשלחת לא משום שהוא הכי מפורסם בעולם, אלה בזכות הישגיו הספורטיבים".

Leave a Reply

captcha *