ראש העיר כפר סבא יהודה בן חמו העניק אות הוקרה לטניסאי נועם גרשוני על הישגיו במשחקים הפראלימפים

מאת: אברהם תשובה

יהודה בן חמו ראש העיר כפר סבא העניק השבוע לנועם גרשוני, בן העיר וזוכה מדליית הזהב במשחקים הפאראלימפיים לונדון 2012 , גביע הוקרה והערכה בטקס מיוחד שיזם לכבודו. בטקס שהתקיים באשכול הפיס בעיר נכחו מכובדים ובעיקר בני משפחה, אותם בחר נועם להזמין לאירוע באופן אישי. גם רבים מתלמידי בית הספר "כצנלסון", שנועם הוא אחד מבוגריו, מילאו את האולם.

נועם גרשוני נולד ב-30 בינואר 1983 וגדל בעיר כפר סבא, התחנך בבית הספר "כצנלסון" ובמשך שנים רבות ניגן בחצוצרה בקונסבטוריון ובתזמורת הייצוגית העירונית. בזמן שירותו הצבאי שרת בחיל האוויר כטייס מסוק אפאצי ונפצע קשה במלחמת לבנון השנייה. לאחר שיקום ארוך ומפרך, החל נועם  כחלק משיקומו לשחק טניס. למרות המגבלות הגיע תוך זמן קצר להישגים רבים ובאוליפיאדה. מלבד עיסוקו האינטנסיבי בטניס והאימונים הרבים בהם הוא לוקח חלק מידי שבוע, לא מוותר נועם על התנדבות ותרומה לחברה ומלמד בני נוער מתמטיקה.

יהודה בן חמו ראש העיר, שיזם את האירוע לכבודו של נועם אמר בהתרגשות:  " נועם, עברת דרך ארוכה מאז אותו יום נורא בו נפגעת במהלך שירותך הצבאי, דרך שבוודאי לא היתה קלה לך, למשפחתך ולכל האוהבים אותך. אולם, אין ספק כי ההישג אליו הגעת הוא אדיר בכל קנה מידה. אני באופן אישי צפיתי באותו משחק גורלי בטלוויזיה- במשחקים הפאראלימפיים, בלונדון. ליוויתי אותך מרחוק ומקרוב- התרגשתי איתך, שמחתי איתך, ואף חוויתי תחושות ניצחון מהולות בתחושת גאווה לאומית. עם היד על הלב, אין אף עין בעיר כפר סבא ובעצם בישראל כולה שנשארה יבשה לנוכח ההישג האדיר שלך. גם אנשים שאינם חובבי ספורט לא יכלו להישאר אדישים לנוכח הנחישות והדבקות במטרה שהפגנת. נועם, הינך מהווה לנו מקור השראה וגאווה ללאום, למדינה, לעיר, לבית הספר ולתלמידים. אנו גאים להעניק לך אות הוקרה מהעיר כפר סבא- הינך סמל ודוגמא אמיתית לניצחון הרוח על החומר. צניעותך, ודבקותך במטרה הם אלה שהובילו אותך להישגים מכובדים כל כך. עלה והצלח!".

נועם גרשוני, שהתרגש מאד מהמחווה העירונית ומכל מכריו שהגיעו לכבדו אמר: "אני אוהב את העיר ואפילו בניתי בית בשכונה הירוקה שאוכל להתבסס כאן ולגדל את ילדי". במהלך הטקס הציג נועם תמונות מנקודות ציון משמעותיות בחייו. סיום קורס הטייס, התאונה הנוראה, השיקום בבית החולים, פעילויות הספורט שהתנסה בהן, משחקי הטניס ואולימפיאדת הנכים ובעיקר המשחק והניצחון בלונדון. בין היתר אמר "להיות במעמד כזה, לדעת שכל המשפחה והחברים מאחוריך, לשמוע את ההמנון התקווה- ריגש אותי במיוחד ונתן לי תחושת גאווה. אני מאחל לכם, תלמידים שתעשו את מה שעושה לכם טוב, ואם טוב ראיתם תמשיכו לעשות ולהתמיד."

Leave a Reply

captcha *