שגרירות בריטניה בישראל והמועצה הבריטית ציינו היום 70 ימים לפתיחת המשחקים הפראלימפיים בלונדון

ניצחון לצוות הבריטי בתחרות חתירה בסירות דרגון שהתקיימה היום במרכז דניאל בתל אביב.

לרגל 70 ימים לפתיחת המשחקים הפראלימפיים בלונדוןקיימו היום (שלישי) שגרירות בריטניה בישראל ביחד עם המועצה הבריטית אירוע מיוחד לכבוד הנבחרת הפראלימפית הישראלית.

במהלך האירוע  שהתקיים במרכז דניאל לחתירה התקיימה תחרות חתירה בין הנבחרת של השגרירות והמועצהשכלל גם את שגריר בריטניה בישראל מת'יו גולד ומנכ"ל המועצה הבריטית ד"ר סיימון קיי, ובין צוות ההתאחדות הישראלית לספורט נכים.

התחרות הסתיימה בניצחונם של האנגלים!

שגריר בריטניה בישראל, מת'יו גולד ברך את הנבחרת הפראלימפית הישראלית לקראת המשחקים הקרבים: "אנו מאוד גאים בכם, בריטניה רואה חשיבות גדולה בשילוב המשחקים האולמפיים עם המשחקים הפראלימפיים. ואני מאחל לכם לחזור עם יותר מדליות מכל מדינה אחרת, חוץ מבריטניה."

מנכ"ל הועד הפראולימפי הישראלי, ד"ר רון בולוטין, אמר: "אני מאחל לשתי הנחרות, הישראלית והבריטית הצלחה בלונדון, אבל עוד קודם, אני מאחל לנבחרת הכדורגל של בריטניה הצלחה במשחקי היורו.."

מידע נוסף:

המשחקים הפראלימפיים ייפתחו בלונדון ביום 29 באוגוסטלמשך 12 ימיםיותר מ-4,000 אתלטים פראלימפיים מ-160 מדינות יתחרו ב-20ענפי ספורט שונים.

את ישראל ייצגו 25 ספורטאים, בתוכם 7 נשים, שיתחרו בענפי ב-9 ענפי ספורט ובכללם חתירה.

בנבחרת החתירה של ישראל 3 ספורטאים: מורן סמואל, ראובן מגנג'י ואולגה סוקולוב. מאמן הנבחרת הוא אלכסנדר סקובלו.

בריטניה היא המובילה העולמית בכל הקשור לשוויון של נכים – ובתור המדינה בה יוסדו המשחקים הפראלימפיים בעת שלונדון אירחה את האולימפיאדה בשנת 1948 היא נחושה לארח את המשחקים הנגישים ביותר שנערכו עד כהבכךמקווים להביא לשינוי בגישהבהתנהגות ובדרך החשיבה של האנשים בכל הנוגע לנכות ולספורט נכים – מה שיוביל ליצירת חברה פתוחה וסובלנית יותר.

השנה אלו יהיו המשחקים הראשונים בהם תכנון וארגון המשחקים האולימפיים והפראלימפיים נעשו בשילוב מלא מנקודת ההתחלה. כל המתקנים הקבועים עוצבו ונבנו מראש באופן שיתאים לכל האוכלוסיות ועל כן תקופת המעבר בין פתיחת המשחקים האולימפיים והמשחקים הפראלימפיים היא קצרה השנה.

תכנון המשחקים בוצע תוך שיתוף פעולה הדוק עם קבוצות המתמחות בנושאי נגישות. אחד האנשים המרכזיים במערך התכנון הוא כריס הולמס– השחיין הפראלימפי המצליח ביותר של בריטניהזוכה שש מדליות זהב במשחקי ברצלונה 1992- שיאן שאין שני לו בבריטניההולמס הצטרף לוועדת התכנון של המשחקים האולימפיים והפראלימפיים (LOCOGבאוגוסט 2009, בתור מנהל האינטגרציה הפראלימפיתוהוא אחראי על יישום האסטרטגיה הפראלימפית.

95 אחוז מהאתלטים יתגוררו במרחק 15 דקות מהמתחם. אוטובוסים נגישים שעוצבו במיוחד יסיעו אותם אל המתחםהאוטובוסים יכולים להסיע שישה רוכבי כסאות גלגלים ביחד– המשמעות היא ששחקנים מאותה קבוצה יוכלו להגיע ליעדם ביחד.

גם הצופים ייהנו מהנגישות המרבית: הגישה למתקני הספורט תהיה נוחה באמצעות תחבורה ציבוריתכל האוטובוסים בלונדוןהמוניות השחורות והרכבת הקלה ה'דוקלנד'ס'  נגישים עבור כסאות גלגליםמעל 8,250 אוטובוסים עברו התאמה מיוחדת עם מערכת כריזה מרכזית על מנת להקל על כבדי ראייה ושמיעההמתקנים עצמם עוצבו במיוחד כדי לאפשר גישה לשני כסאות גלגלים זה לצד זההמושבים עוצבו כך שצופים בכיסאות גלגלים יוכלו ליהנות מחוויית הצפייה ביחד עם חברים ומשפחהלצופים יוצע שירות ללא תשלום שנקרא 'ניידות משחקים'שיציע כסאות גלגלים ואופני נגישות וינחה כבדי ראייה אל מושבםבנוסך יהיה מרחב עבור כסאות גלגלים בנקודת צפייה מעולה בה יהיו שירותים נוספים כמו פרשנות אודיומגבריםמתקנים עבור כלבי נחייה ומספר רב של שירותים נגישים.

מיליון ליש"ט הושקעו בשיפור הגישה לגדה הדרומית של התמזה – אזור פופולארי עבור תיירים בלונדון.

Leave a Reply

captcha *