חודשיים שלילה לנהג שחנה בחנייה המיועדת לנכים

נהג ערער על קנס שקיבל כאשר החנה את רכבו בחנייה המיועדת לנכים וקיבל שלילה לחודשיים

נהגים רבים הנתפסים בחניה אסורה על ידי פקח או שוטר טוענים כי חנו לרגעים ספורים בלבד או לצורך המתנה לנוסע, אך תושב הדרום שניסה את התרגיל בחניית נכים מחוץ לקניון חווה על בשרו את נחת זרועו של החוק. הוא חשב שיצליח להתחמק מהקנס וערער עליו לבית המשפט, אך אז חטף כפליים.

"נכנסתי למקום של הנכים רק כדי שהילדים יוכלו לעלות למכונית", ניסה להסביר האיש, נהג מונית במקצועו, אך בית המשפט החליט ללמדו לקח שלא יישכח, קנס אותו באלפיים שקל ושלל את רישיונו לחודשיים.

לרוב, נוהג בתי המשפט להתחשב בנהגים מקצועיים שרישיון הנהיגה שלהם הוא גם פרנסתם, אך לא הפעם. "מדובר בעבירה לא מוסרית של קיפוח זכויות נכים", טענה התובעת המשטרתית בתיק, עו"ד חן טוב עלם, וביקשה משופטת התעבורה בקריית גת שנוסף לקנס כבד תפסול את רישיונו של הנהג לתקופה ארוכה ומשמעותית.

"אין הנחות"

"ניכר בעליל כי הנאשם מזלזל בזכויות נהגים אחרים", קבעה השופטת רבקה בן יששכר שורץ וציינה כי בעברו התעבורתי של הנהג נרשמו עבירות דומות אחרות. "העובדה שהנאשם שימש כנהג מונית אינה מקנה לו זכות לקפח את זכויותיהם נהגים אחרים", הדגישה השופטת. "דווקא בשל עיסוקו של הנאשם היה עליו להקפיד על חוקי התעבורה, בין היתר על מנת לשמור על רישיונו ולו למען בני ביתו".

השופטת החליטה להחמיר בעונשו וציינה כי נוסף על כך שהעבירה אינה חוקית, היא אינה מוסרית. "מדובר במסר חזק וחד לציבור שחניות נכים מיועדות אך ורק למי שמורשה לכך ואין הנחות בעניין", אמר גורם באגף התנועה של המשטרה.